Garantie

Voor alle nieuwe producten die bij HQ-Mobile worden aangeschaft, geldt de standaard fabrieksgarantie. De duur en specifieke voorwaarden van deze garantie variëren per product en fabrikant. Deze garantie dekt doorgaans defecten en storingen bij normaal gebruik.

Ja, HQ-Mobile biedt een garantie van 3 maanden op alle tweedehands producten. Deze garantie dekt functionele defecten en storingen die niet zijn veroorzaakt door de gebruiker.

Indien een product binnen de garantieperiode defect raakt, kunt u contact opnemen met onze klantenservice voor assistentie. Wij zullen u informeren over de procedure voor het indienen van een garantieclaim.

Schade veroorzaakt door ongevallen, misbruik, onjuist gebruik, of modificaties, evenals normale slijtage, vallen niet onder de garantie. Niet-geautoriseerde reparaties kunnen ook de garantie ongeldig maken.

Wij streven ernaar om garantieclaims zo snel mogelijk te verwerken. De exacte doorlooptijd kan variëren afhankelijk van het type defect en de benodigde reparatie.

Ontvangt u een defect artikel, neem dan binnen de gestelde retourtermijn contact op met HQ-Mobile voor een omruiling of retourzending. Na de retourtermijn kunt u via uw account op onze website een verzoek indienen voor reparatie, waarna wij u zullen assisteren bij het vervolgproces.

Gaat het garantiegeval om de Samsung Galaxy Buds Live? Wij vragen u dan de onderstaande procedure te volgen om ze aan te melden bij ons externe reparatie centrum.

  1. Ga naar https://www.drmobile.eu/
  2. Kies vervolgens voor “Mijn toestel aanmelden”
  3. Klik vervolgens op het merk “Samsung”
  4. Kies vervolgens voor het product “Headset”
  5. Onderaan op de pagina kan je middels de zoekfunctie je product intypen “Galaxy Buds live”
  6. Klik vervolgens op Galaxy Buds Live: let op dit is een afbeelding van een telefoon 7. Kies de kenmerken van het toestel en kies voor zwaar beschadigd, een foto uploaden is niet nodig.
  7. Geef vervolgens aan in de klachtomschrijving “Overig”
  8. Kies “Continu”
  9. Geef bij details de fout aan
  10. Hierna kan  de reparatie nog worden ingeven en kan het worden opgestuurd.

Let op! Wanneer er uit het onderzoek blijkt dat dit niet om een garantiegeval valt door eigen schade, zullen wij uw verzendlabel niet vergoeden. Mits de garantie wel klopt dan zullen wij het verzendlabel tot €7,- op vertoon van bewijs dat het onder de garantie valt.

Mocht u hierboven niet uitkomen dan vragen wij u contact op te nemen met ons via de klantenservice.

Indien de garantieperiode verstreken is of het product niet voldoet aan de garantievoorwaarden, is het mogelijk om het product tegen betaling te laten repareren. Alvorens tot reparatie over te gaan, ontvangt u een kosteninschatting. U heeft de keuze om de reparatie te laten uitvoeren, het product zonder reparatie te retourneren (waarbij onderzoekskosten in rekening gebracht worden a €40), of het product te laten recyclen.

Voor vragen omtrent garantie en reparatie kunt u contact opnemen met HQ-Mobile via ons contact formulier. Ons team staat klaar om u te ondersteunen met al uw vragen en verzoeken.

Kosten bij Onterechte Garantieclaims of Buiten Garantie In situaties waarin een garantieclaim onterecht blijkt te zijn, of wanneer een defect optreedt buiten de garantieperiode of de voorwaarden van de garantie, zijn er kosten verbonden aan de beoordeling en eventuele reparatie van het product. Dit omvat:

  • Onderzoekskosten: Voor het beoordelen van het defect en het vaststellen van de oorzaak worden onderzoekskosten in rekening gebracht. Deze kosten bedragen €40. Deze kosten worden ook in rekening gebracht indien u besluit om het product niet te laten repareren na de beoordeling.
  • Reparatiekosten: Indien u besluit om het product te laten repareren na de beoordeling, zullen de reparatiekosten afzonderlijk worden berekend en gecommuniceerd. De onderzoekskosten worden dan verrekend met de totale reparatiekosten.
  • Retour zonder reparatie: Als u na de beoordeling besluit om het product niet te laten repareren, zullen de onderzoekskosten van €40 in rekening worden gebracht. Het product wordt dan aan u geretourneerd.
  • Recycling: In het geval dat het product niet te repareren is of als u kiest voor recycling, worden de onderzoekskosten van €40 alsnog in rekening gebracht.

Wij adviseren klanten om contact op te nemen met HQ-Mobile alvorens een product ter beoordeling in te sturen, om te verzekeren dat het binnen de garantievoorwaarden valt. Ons team staat klaar om u te assisteren bij het bepalen van de beste actie voor uw situatie.